چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دیدارهای چهار گروه مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شده و چهره هشت تیم صعود کننده به مرحله یک هشتم نهایی مشخص شد.

یکی از پرهیجان‌ترین و حساس‌ترین پیکارها شامگاه سه‌شنبه (17 آذر) در گروه A میان تیم‌های یوونتوس تورین و بایرن مونیخ برگزار ‌شد. یوونتوس و بایرن با ۸ و ۷ امتیاز به ترتیب در مکان‌های دوم و سوم جدول قرار داشتند و نتیجه پیکار این دو تیم تعیین می‌کرد که کدامیک از آنها به دور بعد راه می‌یابند.

در حالی که یوونتوس برای رسیدن به این هدف تنها به تساوی و کسب یک امتیاز نیاز داشت، مونیخی‌ها باید برای راهیابی به مرحله‌ بعد، حریف ایتالیایی خود را شکست می‌دادند، آنهم در زمین یوونتوس.

فیلیپ لام، مدافع ملی‌پوش بایرن مونیخ که از مهره‌های ثابت این تیم محسوب می‌شود، در آستانه‌ این دوئل سرنوشت‌ساز گفته بود: «فکر می‌کنم که بازیکنان ما می‌دانند که نبرد ما بر سر چه خواهد بود و از این رو خوشبین هستم. ما ماموریت ساده‌ای در پیش نداریم، اما از آمادگی خوبی برخورداریم.»

در این دیدار حساس، بایرن مونیخ موفق شد با نتیجه باورنکردنی 4 بر 1 بر یوونتوس غلبه کرده و به مرحله بعدی راه یابد. این در حالی بود که یووه در دقیقه 19 توسط تره‌زگه به گل رسیده بود، اما در دقیقه 31 یک ضربه پنالتی را بایرنی‌ها توسط گلرشان، هانس یورگ بوت وارد دروازه بوفون کردند و سه بار دیگر نیز در دقایق 52، 83 و 92 توسط اولیچ، گومز و تیموشچوک به گل رسیدند.

گل یورگ بوت از روی نقطه پنالتی وارد دروازه بوفون می‌شود

در دیدار دیگر این گروه، تیم بوردو از فرانسه که  از پیش صعودش مسجل شده بود، با یک گل بر مکابی حیفا، نماینده اسرائیل به برتری رسید.

در گروه B قهرمانان لیگ‌های آلمان و انگلیس به مصاف هم رفتند. منچستر یونایتد با داشتن 10 امتیاز در صدر جدول به سر می‌برد و پیش از دوئل خود با وولفسبورگ بلیت ورود به مرحله بعد را کسب کرده بود. از این رو فشار چندانی بر بازیکنان این تیم برای کسب امتیاز وجود نداشت و جای تعجب نیست که این تیم بدون ستارگان بزرگ خود از جمله وین رونی، رایان گیگز، ریو فردیناند و ادوین فان در سار قدم به میدان گذاشت.

از آنجایی که تیم وولفسبورگ (مکان دوم جدول) با تیم زسکا آ مسکو (مکان سوم جدول) هم‌امتیاز بود، نیاز به پیروزی در برابر منچستر یونایتد داشت تا با خیال راحت بتواند رویای صعود به دور بعد را محقق سازد. البته وولفسبورگ در صورت تساوی هم شانس راهیابی به دور بعد را داشت، مشروط بر آن که نتیجه دیگر دیدار این گروه که میان بشیکتاش استانبول و مسکو برگزار می‌شد، چه باشد. در این دیدار اما، منچستر یونایتد با هت‌تریک مایکل اوون به پیروزی رسید و صعودش به مرحله بعد را قطعی کرد.

 در دیدار دیگر این گروه نیز زسکا مسکو در زمین بشیکتاش 2 بر 1 به برتری دست یافت و تیم ترکیه‌ای را از دور رقابت‌ها حذف کرد.

در گروه C هم رئال مادرید موفق شد با نتیجه 3 بر 1 از سد میزبان خود، المپیک مارسی گذشته و به جمع شانزده تیم مرحله بعدی بپیوندد.

در همین گروه آ.ث. میلان با نتیجه 1 بر 1 در برابر زوریخ متوقف شد، اما به همراه رئال راهی مرحله بعدی شد.

در گروه D آتلتیکو مادرید میهمان پورتو بود که با 3 گل از این تیم شکست خورد.

در بازی دیگر این گروه، چلسی هم در مقابل آپوئل نیکوزیا از قبرس به تساوی 2 بر 2 رسید.
از این گروه نیز چلسی با 14 و پورتو با 12 امتیاز موفق به صبعود به مرحله بعدی شدند.

دیدارهای چهار گروه دیگر نیز چهارشنبه شب (18 آذر) برگزار خواهد شد.

کد خبر 96967

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز